O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

wtorek, 5 lutego 2013

Fasolowa pasta śniadaniowa z jabłkiem i cebulą


Od dawna namawiam męską część domowników w postaci męża do odejścia od konwencjonalnej kanapki śniadaniowej na rzecz czegoś bardziej „finezyjnego” tj. lunchboxa. Kilka lat temu zapoczątkowaliśmy taki pudełkowy eksperyment przez kilka miesięcy, jednak nie zdał egzaminu, bo mąż nie miał czasu, by „pobiesiadować” przy lunchboxie. Jadł wtedy, gdy miał chwilę, a z reguły był to czas przemieszczania się autem pomiędzy klientami i sądami. Wobec tego wróciliśmy do nieszczęsnej kanapki. Kanapka była prawdziwie nieszczęsna, bo najlepsza to ta najgorsza (sic), czyli białe pieczywo, szynka, ser, a dla niepoznaki mini plaster pomidora, czy ogórka. Oj, cierpiałam robiąc takie kanapki. Przemycałam w nich trochę kiełków, trochę sałaty, rukoli. Próbowałam też eksperymentów i dodawałam do tego nadzienia np. humusu. Ale uparty mąż od razu wyczuwał eksperymentalne dodatki. Jednak nie poddawałam się i co jakiś czas robiłam pastę - najczęściej rybną z tuńczyka i twarogu z różnymi dodatkami lub makreli w miejsce tuńczyka, czasem pasty jajeczne.
Jednak niedawno nadeszła wyczekiwana chwila, mąż spojrzał łaskawszym okiem na różnego rodzaju dodatki do kanapek. Po części w ramach otwartego umysłu na nowe doznania, w tym wypadku smakowe, a po części ze względów zdrowotnych. I tak oto zaczęłam robić fantastyczną pastę z sardynek z suszonymi pomidorami lub z sardynek z awokado, które niebawem pojawią się na blogu. Ale najbardziej ucieszyła mnie pasta z białej fasoli od Wegeterianki, która jest pyszna!!! Jadka 1,5 roku – zjada łyżeczkami. Mąż też zjada w kanapkach i chwali! Zatem kolejny dzień w tygodniu bez niezdrowych i zbędnych, żeby nie powiedzieć szkodliwych, wędlin. Ole!

A mąż namawia mnie coraz częściej na to, bym zaczęła piec chleb w domu. Kusi mnie to, że byłby taki prawdziwy na zakwasie i z mąki z pełnego przemiału z różnymi ziarnami,  pestkami, dodatkami, ale … na razie nie ogarniam hodowania zakwasu. Jeszcze nie nadszedł mój czas, ale pewnie któregoś dnia... J



Składniki na słoik:

- 2/3 szklanki suchej białej fasoli – namoczonej na noc, a rano ugotowanej w nowej wodzie;
- 1 duża cebula - posiekana;
- olej do smażenia;
- oliwa z oliwek extra virgin;
- sól;
- majeranek;
- kawałek jabłka -  ćwiartka, nie więcej jednak niż połówka - potarta na drobnych oczkach;

Wykonanie:
1. Fasolę po ugotowaniu można obrać, ja tego nie robię, następnie należy ją zmiksować w blenderze na gładką masę, dodając w miarę potrzeby wodę z gotowania.
2. Na patelni na oleju zeszklić cebulę, następnie dodać na patelnię masę fasolową oraz starte na drobno jabłko, roztarty majeranek, szczyptę soli i 1/4 szklanki wody.

 3. Całość podgrzewać chwilę, nie dłużej jednak niż kilka minut. Po tym czasie doprawić w miarę potrzeby solą, dodać oliwę z oliwek, wymieszać.

4. Gotową pastę można przechowywać w słoiku, polewając po przełożeniu do słoika jej wierzch oliwą z oliwek.


 

Zdjęcia nie wyszły najlepsze, ale pasta w przeciwieństwie do nich, jest absolutnie godna polecenia. Dobrze łączy się z kiszonymi ogórkami, nadaje się do kanapek, jak też do jedzenia łyżeczką.




24 komentarze:

  1. widzę, że nie tylko ja dziś popełnilam pastę z bialej fasoli :-) twoją wersję wypróbuję następnym razem, też uwielbiam pasty kanapkowe

    OdpowiedzUsuń
  2. kasiek, ja dopiero stawiam pierwsze kroki w pastach i ciągle podpatruję co inni jedzą do chleba, a potem próuję, czy u nas się to przyjmie :)

    Dietetycznie - ja też tak sobie pomyślalam, gdy zobaczyłam tą pastę po raz pierwszy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiłem na tę stronę przez Google, nie powiem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wędliny szkodliwe? Z pewnością te sklepowe, ale jeśli ktoś robi je samemu... ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Igorze, te sklepowe, więcej w nich wszelkich polepszaczy smaku, koloru, zapachu, tego wszystkiego czym mięso nastrzyknięto, nie wspominając o hormonach zawartych w mięsie, którymi często profilaktycznie szprycowane są zwierzęta, jak też tych zawartych w paszach podawanych zwierzętom nie wliczając innych nieciekawych składników pasz. Jedynie te ekologiczne i najlepiej samemu wytworzone mogą być smakową delicją i przy okazji pełnowartościowym posiłkiem. Tylko zwierząt szkoda...

      Usuń
  5. hej. wpadłam zupełnie przypadkiem...nęcą mnie zawsze pozytywne zdjęcia na google grafika, kiedy szukam przepisów, pomysłów, inspiracji :D okazalo się, że masz tutaj sporo perełek :] cudnie smacznie i ogóle. chciałabym Ci coś wysłać mailem, ale szukam i szukam...nie mogę znaleźć :]
    taki mały suprajz ;]
    jeśli mi pozwolisz to tutaj jest mój mail mmciupa@hotmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. wyhodowanie zakwasu z całego pieczenia chleba jest najprostsze i zajmuje najmniej czasu. dobry przepis jest na Moich Wypiekach. i własnie z zytniej maki razowej wychodzi najszybciej. mnie zniechęcila do pieczenia chleba pracochlonnośc i koniecznosc podporzadkowania np. calej soboty upieczeniu jednego bochenka. moze jak Cię najdzie, to spróbujesz i jak nabierzesz wprawy, nie bedzie to takie czasochlonne. ja nie dalam sobie szansy na nabranie wprawy, wiec maszyna do chleba sie kurzy a zakwas musialam wyrzucić.

    w domu mam puszke sardynek z Maroka, ktora sie kurzy, wiec poprosze jak najszybciej o przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to nie powiem, żebyś mnie zachęciła :). A pastom może pstryknę zdjęcie w przyszłym tygodniu:)

      Usuń
  7. świetny przepis :) pasta jest prosta w wykonaniu i super smaczna - bliski mi jest problem kanapkowego męża :) i nic, można robić sałatki, można myć rzodkiewki, można przygotować różne różności... i... i tak jedyne co zdaje egzamin to pyszne dodatki do kanapki! pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  8. zuzayana, pocieszylaś mnie :). Ale nie p[oddawajmy się, może choć malymi trikami co nieco zdrowia premycimy w mężowskim śniadaniu. Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  9. I know this site presents quality based articles or reviews and other data, is there any other
    website which provides such stuff in quality?

    Check out my blog post :: become a sports nutrition coach

    OdpowiedzUsuń
  10. replica bags karachi other g2k88l2n52 replica bags online replica bags by joy get redirected here f8d88j6l48 replica bags philippines wholesale replica bags turkey hermes replica handbags d1c01s3g97 replica bags london

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails