O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

piątek, 30 kwietnia 2010

Viva tempeh! Warzywa w sosie słodko – kwaśnym z tofu

Moje najnowsze odkrycie – tempeh! Pyszny, z wyczuwalną nutą oleju słonecznikowego, o charakterystycznym smaku, który mi bardzo opowiada, inny niż wędzone tofu, którego planowałam użyć, zanim wpadł mi w rękę tempeh. A co najważniejsze, moja niejadka niespełna 2,5 letnia następne dnia zjadła kilka kosteczek, podobno ze smakiem J. Danie typowo wegeteriańskie, które wielokrotnie gościło na naszym stole z tofu naturalnym. Przepis pochodzi z książki „Kuchnia wegeteriańska” Jenny Stacey. Sama autorka podaje, że warzywa można zastępować innymi, co często mi się zdarza w zakresie 1 lub 2 składników. Dzięki temu przepis można dopasować do aktualnych zasobów lodówki, a danie i tak zawsze wychodzi idealnie.

Składniki (dla dwóch osób):

*pół zielonej papryki pokrojonej w słupki( u mnie czerwona);
*pół większej marchewki pokrojonej w słupki;
*ok. 40 g. kiełkóo bambusowych (u mnie mieszanka kiełkóo na patelnię)
*2 posiekane ząbki czosnku;
*niecała łyżka posiekanego drobno korzenia imbiru;
*kilka szalotek z przyciętymi końcami szczypiorku na ok. 5 cm;
*ok. 40 g (kilka) mini kolb kukurydzy przekrojonych na połówki wzdłuż;
*ok. 80 g. groszku cukrowego;
*ok. 120 -150 g. tofu lub tempeh;
*łyżka słodkiego wina, ja daję kijafę wiśniową;
*łyżka octu ryżowego;
*łyżka miodu;
*łyżka sosu sojowego;
*ok. 100 ml. bulionu warzywnego;
*olej słonecznikowy do smażenia.

Wykonanie:

1. Rozgrzać patelnię z grubym dnem tak, na oleju czosnek i imbir obsmażać przez 30 sekund mieszając.
2. Dodać warzywa twarde tj. paprykę i marchewkę, smażyć 2 minuty, dodać resztę warzyw tj. groszek cukrowy, kukurydzę i smażyć kolejne 3 minuty, aż wszystkie warzywa zmięknął.
3. Na koniec dodać szalotki i tofu (tempeh). Smażyć jeszcze 2 minuty.
4. Mieszając dodać wino, ocet, miód, sos sojowy i bulion warzywny. Smażyć jeszcze 1-2 minuty. Podawać od razu.

Potrawa dobrze komponuje się z ryżem lub makaronem.

Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails