O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

czwartek, 20 czerwca 2013

Sezonowa sałatka – truskawki, rabarbar, szparagi i miodowa soczewica


Sezon szparagowy trwa. W tym roku odkryłam kilka ciekawych sałatek. Mam na myśli prawdziwe sałatki, które jakkolwiek mogą zastąpić danie główne z dodatkiem np. kromki pełnoziarnistego chleba, to jednak daleko im do pretendowania do miana dania obiadowego.
Między innymi, zrobiłam 2 – krotnie tę uroczą kolorową i mega sezonową sałatkę owocowo – warzywną. Choć nie jestem, ze względów dietetycznych, zwolenniczką łączenia owoców i warzyw, to dla tej sałatki warto złamać wszelkie zasady.




Składniki:
 
-   kubek ugotowanej soczewicy puy  - u mnie pół kubka belugi*
- 2 cienkie gałązki rabarbaru – pokrojone w cienkie plastry;
- pudełko truskawek – u mnie 250 g., - pokrojonych w plasterki;
- pudełko pomidorków cherry – u mnie 250 g. - przekrojonych na pół;
- 10 szparagów – u mnie więcej -  pokrojonych na 2,5 cm. kawałki;**
- liście bazylii;
- 150 g. sera feta - pominęłam

Dressing:
- 3 łyżki syropu klonowego – można z powodzeniem zastąpić miodem, choć posmak syropu klonowego jest wyjątkowy;
- 
3 łyżki oliwy z oliwek;
 - sok z ½ cytryny – u mnie mniej;
- sól, pieprz do smaku
* soczewica puy jest twarda i zachowuje swój kształt po ugotowaniu, ma ciemnozielony kolor, nie rozgotowuje się jak np. czerwona. Soczewica beluga ma czarny kolor i jest podobnie jędrna po ugotowaniu, pozostaje sypka.
** z uwagi na to, że szparagi dodawane są na surowo, to najlepiej sprawdzają się cienkie.

Wykonanie:
Wszystkie składniki sałatki wymieszać w misce sałatkowej, zalać przygotowanym dressingiem, wymieszać.





 Na zdjęciu poniżej wytrawne ciasto ze szparagami, które robię już od 3 sezonów. Dodatkowo zupa krem z kalafiora z przepisu Heidi Swnason z Super Natural Cooking z dodatkiem pesto z orzechów brazylijskich i szpinaku. Sama zupa nie rzuciła nas na kolan, toteż jedynie o niej wspominam, ale ciasto ze szparagami to już zupełnie inna historia...





Sałatka przyozdobiła nam stół m.in. na 2 urodziny Jadki.




1 komentarz:

  1. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt wspolpraca@armadeo.pl

    Pozdrawiam,
    Dominika

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails