O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

środa, 15 września 2010

Zdrowy deser, czy to możliwe? Tak - bakaliowa pasta z ciecierzycy!

Nie mylić z deserem niskokalorycznym! Chodzi mi o zdrowy deser bez tłuszczów trans, cukru, a nawet mąki, a jednak pyszny i o wysokiej wartości odżywczej.

Skoro już wprowadziłam do naszej kuchni ciecierzycę, to próbuję jej we wszystkich postaciach. Była w zupie, była z warzywami. Sądziłam, że teraz czas na hummus, ale… szukając pomysłu na niedzielny deser znalazłam w internecie w kilku miejscach m.in. na puszce.pl lub stronach o żywieniu dzieci, przepis na pastę bakaliową, którą polecano jako zdrową przekąskę.
Bazą wszędzie była ciecierzyca, a do tego orzechy – jakie się lubi, choć dominowały włoskie, pestki słonecznika, suszone owoce, głównie rodzynki, śliwki, daktyle,, a do tego soczysty owoc np. jabłko, gruszka, arbuz….

No i popełniłam ten deser. Zdecydowałam się na takie dobranie proporcji, aby deser nie był zbyt słodki, raczej luźniejszej konsystencji, bo zmierzałam go podać w większej ilości w pucharkach. Dodatkowo podałam pokrojone w ćwiartki gruszki oraz bagietkę i herbatniki digistive. I każdy z tych dodatków znalazł swojego amatora.



Składniki na 4 osoby:

2 – 2,5 szklanki ciecierzycy (ilość po ugotowaniu) – namoczonej przez noc i ugotowanej;
garść orzechów włoskich;
garść orzechów laskowych;
garstka rodzynek;
garść suszonych śliwek;
kilka suszonych daktyli;
jabłko;
gruszka;
woda

Wykonanie:

Wszystkie składniki zmielić w blenderze. Dawkowanie składników dobrać do własnego gustu, smaku, potrzeb. Wodę dodawać do uzyskania odpowiedniej konsystencji.


Wyszło dokładnie tak jak zamierzałam. Następnym razem poeksperymentuję z innymi proporcjami i może innymi owocami – kusi mnie arbuz. Spróbuję też zrobić pastę gęstszą i słodszą, tak by stanowiła smarowidło do chleba, grzanek…



7 komentarzy:

  1. Nie mam nic przeciwko, zwlaszcza, ze jadlam juz ciasta z pasta fasolowa, pyszne pierozki z fasolki mung o kardamonowym smaku i lody z fasolki mung. Z bakaliami tez dobry pomysl.

    OdpowiedzUsuń
  2. o kurka! rewelacyjna ta pasta... ;] och, z chęcią bym jej skosztowałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. thiessa, widzę, że swoją "podróż kulinarną " rozpoczęłaś dawno temu. Ja przy tobie dopiero raczkuję :)te ciasta z pastą fasolową i lody z fasolki mung, chętnie bym spróbowała, mam nadzieję, ze kiedyś będę w mijecu, gdzie się je serwuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na takie zastosowanie ciecierzycy bym nie wpadła. Zapisuję do wypróbowania.

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbowałam... i jest świetna! Sama naturalna słodycz. Zaskoczyło mnie, że dominuje (w mojej paście) nuta gruszki i to zdecydowanie. Zrobiłam z połowy proporcji, a gruszka była jedna mała - w każdym razie, bardzo smaczne. I znakomicie komponuje się ze scones.

    OdpowiedzUsuń
  6. WegAnko, bardzo się ciesze, ze deser Ci wyszedł. fajne jest to, ze żonglując składnikami - więcej jabłka, innym razem bez jabłka.... można zaszaleć trochę ze smakiem.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails