O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

czwartek, 18 lipca 2013

Podpłomyk po berlińsku z jajem i pastą z awokado



Moja kolejna próba zrobienia czegoś z drożdżami. Podpłomyk wyglądała bajecznie żółto – czerwono – zielony.
Od razu ostrzegam wielbicieli pizzy w tradycyjnym wydaniu z sosem pomidorowym i szynką, że pasta z awokado  i sos pomidorowy to zupełnie dwie różne w smaku rzeczy. I nie należy się dać zwieść wyglądającym z placka pomidorkom i szynce parmeńskiej, bo podpłomyk w tym wydaniu to inne nuty smakowe, inne danie, inna bajka. Ale jaka smaczna bajka! Smakowita była zwłaszcza dla mnie i Jadki, bo obie wariujemy na puncie awokadoJ.


Przepis z Kukbuka 05-06.13 r.


Składniki na dwie spore porcje:

Ciasto:

- dwie niepełne szklanki mąki pszennej – u mnie z pełnego przemiału typ 2000;
- garść mąki do podsypywania przy wałkowaniu;
- łyżeczka suszonych drożdży;
- łyżeczka soli – dałam mniej;
- szczypta cukru;
- 2/3 szklanki ciepłej wody;
- łyżka oliwy z oliwek;

dodatki:

- dojrzałe awokado
- łyżka oliwy;
- chilli;
- sól, pieprz;
- mała cebula – poszatkowana;
- 2 kulki mozarelli – pokrojonej lub porwanej;
- 8 plastrów bekonu lub szynki parmeńskiej – u mnie to drugie – 100 g.;
- garść czerwonych pomidorków cherry i kilka pomarańczowych  - przekrojonych na pół;
- 4 jajka;
- szczypiorek;
- ser żółty – potarty;*


* dodałam od siebie tarty żółty ser, dałam też jedną kulkę mozarelli i generalnie zmniejszyłam proporcje.



Wykonanie:

Ciasto:

1. Wymieszać mąkę, drożdże, sól, cukier, dodać wodę i oliwę. Ciasto ugniatać ok. 10 minut, aż stanie się elastyczne i gładkie.
2. Gotowe ciasto umieścić w nasmarowanej oliwą misce, przykryć i odłożyć w cieple miejsce na godzinę, by podwoiło objętość.

Sos:

 Utrzeć awokado z oliwą, solą chilli i pieprzem.

Pizza:

1. Można z wyrośniętego ciasta zrobić jeden większy placek lub dwa mniejsze. W tym wypadku ciasto należy podzielić na dwie części. Każdąrozwałkować i przenieść na blachę do pieczenia przykrytą papierem do pieczenia.
2. Na cieście rozsmarować pastę z awokado i ułożyć cebulę, mozarellę, szynkę parmeńską i pomidorki cherry. Na koniec należy wbić jajka na ciasto, posypać solą, pieprzem.
3. Podpłomyk należy piec w piekarniku nagrzanym do 230 stopni przez 10 minut, do czasu, aż białko jaja się zetnie, a ciasto zarumieni. Gotowy podpłomyk posypać szczypiorkiem.



Wciąż nie robię ciasta, które by mnie satysfakcjonowało. Jeszcze nie doszłam do tego w czym popełniam błąd. Niemniej potwierdza to tylko moje obawy i przekonanie zarazem, że do mącznych wyrobów to ja się nie nadaję. Nie zrażając się  jednak postanowiłam nie poddawać się i będę dalej próbować. Kolejna próba już jutro z innym rodzajem ciasta (bez ugniatania), a za mną moje pierwsze w życiu chlebki naan!





2 komentarze:

  1. Jestem pewna,że pasta awokado sprawia,że podpłomyk jest delikatniejszy. I tak ma być! Przecież mamy lato...po co sie katować agresywnymi smakami? Bardzo apetyczny wypiek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam...ależ tu pysznie:)
    Zapraszam -> http://podanenatalerzu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails