O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

niedziela, 14 lutego 2016

Awokado nadziewane batatami, kukurydzą i jabłkiem z kolendrą






Pyszna przystawka, którą je się oczami i wszystkimi zmysłami.
Przepis znaleziony lata temu na mybuenocookbook.


Składniki:
 

- ¼ filiżanki pestek dyni opieczonych;
- 1 filiżanka kukurydzy z puszki;
- 2 łyżki oliwy z oliwek;
- 1 duży batat pokrojony w kostkę;
- ¼ filiżanki czerwonej cebuli, pokrojonej w drobną kostkę;
- 2 łyżki kolendry drobno posiekanej;
- 1 serrano chili drobno posiekana – pominęłam, dodałam przyprawę chilli z młynka;
- 1 czerwone lub zielone jabłko  - posiekane w kostkę;
- 1 awokado;
- sok z limonki;
- sól i pieprz do smaku;





Wykonanie:



1. W pierwszej kolejności należy na suchej patelni opiec pestki dyni k. 5 minut. Pozostawić do ostygnięcia.
2. Na łyżce oliwy z oliwek obsmażyć przez minutę kukurydzę. Kukurydzę zdjąć z patelni i pozostawić.
3. Na tej samej patelni na kolejnej łyżce oliwy z oliwek należy podsmażyć pokrojonego w kostkę batata równomiernie z każdej strony. Może to zająć kilka minut.
4. W międzyczasie posiekać cebulę, kolendrę i papryczkę serrano oraz jabłko.
5. Dojrzałe awokado wypestkować, przekrawając je na pół i wyjmując pestkę łyżką. Miąższ z awokado pokroić w kostkę podobnej wielkości co jabłko i bataty. Miąższ najwygodniej kroić w skórce, a następnie wyjąć łyżką.
6. W dużej misce wymieszać wszystkie składniki, doprawić sokiem z limonki oraz solą i pieprzem według uznania. Łupinki po awokado napełnić farszem.
 

Z mojego doświadczenia wynika, że farszu wychodzi więcej niż potrzeba na wypełnienie łupinek. Przepis podaje ilości na jedno awokado, czyli na przystawkę dla dwóch osób. Ja z reguły robię tą przystawkę, gdy przychodzi znacznie więcej osób. Ładnie się prezentuje na stole i jak dla mnie jest pyszna. Pamiętać tylo trzeba, zę jest dość sycąca ) 
 
 
 
 

21 komentarzy:

  1. czym możnaby zastąpić kukurydzę w przepisie?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu zakupić dobre awokado, bo moja lista przystawek z nim w roli głównej stale rośnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, dzięki :) Bardzo fajnie, że można znaleźć wiele zdrowych przepisów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam wszystko według przepisu, nie wyglądało to oczywiście tak ładnie jak u ciebie ale smakowało obłędnie! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na przekąskę imprezową! Dobrze, że natrafiłam na ten przepis, nie będę miała problemu z tym, co wymyślić na weekend :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie i na pewno tak samo smakuje. Dzięki za przepis. Przy najbliższej okazji przetestuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio źle się czujesz albo nie wyglądasz za dobrze? spróbuj odżywiać się uważniej! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam awokado! W takim połączeniu musi naprawdę fajnie smakować! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. warto czytać takie blogi świat od razu staję sie piekniejszy !

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapraszam na mojego bloga - prace o zdrowiu. Dużo przydatnej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam szczerze, że miałam wątpliwości co do tego przepisu. Wyszukał go mąż i upierał się na taką wersję awokado... zrobiłam i czapki z głów. Idealne połączenie, na pewno nie był to mój ostatni raz z tym przepisem!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale smakowity przepis, zajadam się nim raz w tygodniu. dzięki

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails