O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

sobota, 22 marca 2014

Quesadillas chrupiące z pieczarkami, awokado i szpinakiem


Te quesadillas wg fanów Cookie and Cate były jednym z 10 hitów 2013 r. Postanowiłam większość tych potraw wypróbować. Tym razem przyszła kolej na tortille. Dodam tylko, że poprzednie wypróbowane dania były bardzo udane, więc robiłam w ciemno.
I może dlatego, że przepis i dobór składników wydawał mi się banalnie prosty, zapomniałam o ….szpinaku. Przepis przeczytałam wieczorem dnia poprzedniego. Stwierdziłam, że mam wszystko co trzeba w lodówce. Następnego dnia wieczorem robiąc na szybko obiado - kolację, przy jednoczesnym kręceniu green smoothie na przed obiado - kolacją i white smoothie na rano dla męża i robiąc 3 różne śniadania na rano, po prostu zapomniałam o dorzuceniu na patelnię szpinaku. A przepisu już nie sprawdzałam, bo przecież taki prosty J.

Składniki na 4 osoby:
- ½ czerwonej cebuli – pokrojonej w kostkę – dałam jedną duża i jeszcze trochę;
- ok. 300 g .pieczarek – pokrojonych w cienkie plastry – znowu dałam więcej;
-  2 ząbki czosnku – posiekane – mój dodatek;
- 200 g. cheddara - potartego;
- olej do smażenia;
- sól, pieprz;
- ok. 200 g. szpinaku;
 - 2 awokado – pokrojone w cienkie plastry;
- sok z limonki;



Wykonanie:

1. Na patelni rozgrzać olej i obsmażać cebulę przez chwilkę na niewielkim ogniu, następnie dodać pieczarki i podgrzewać ok. 6 minut. Dodać szpinak, dusić przez chwilę, aż zwiędnie. Doprawić solą i pierzem, spryskać sokiem z limonki.
Odstawić.

2.  Potarty ser podzielić na dwie porcję. Rozłożyć 4 tortille i na połowie każdej z nich położyć warstwę potartego sera, na to mieszkankę pieczarkowo – szpinakową, na to pokrojone w plastry awokado i ponownie pozostałą odłożoną część żółtego sera. Trotille zgiąć w połowie.*

2. Rozgrzać ponownie patelnię i na odrobinie oleju (ja dałam ciut, choć w przepisie brak) ułożyć po dwie zgięte w pół tortille. Grzać przez kilka minut z każdej strony, aż będą lekko chrupiące, a ser będzie się roztapiał.

* Autorka przepisu proponowała, drugą część sera nasypać na tortillę po jej przewróceniu na druga stronę. Odczekać, aż zacznie się topić i przewrócić tym topiącym się serem ponownie na patelnie. Zabieg powtórzyć z drugą stroną tortilli. Obawiałam się, że ser zacznie się lepić do patelni, a ponadto wolę ciągnący się ser niż zapieczony w chrupiącą warstwę na tortilli.

Do tych quesadillas na pewno wrócimy. Niejadka też zjadła, choć starała się wygrzebać pieczarki.






1 komentarz:

  1. Na patelni rozgrzać olej i obsmażać cebulę przez chwilkę na niewielkim ogniu, następnie dodać pieczarki i podgrzewać ok. 6 minut. Dodać szpinak, dusić przez chwilę, aż zwiędnie. Doprawić solą i pierzem, spryskać sokiem z limonki.
    king size bedspread sets
    king bedspread sets

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails