O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

czwartek, 8 września 2011

Makaron z sosem piniowo kolendrowym i wstążki marchewki i cukinii

Przepis pochodzi z Biblioteki Poradnika Domowego: Kuchnia Włoska.

Wygląd dania absolutnie mnie zachwycił, a gdy czytałam składniki przepisu, to wiedziałam, że muszę zrobić, żeby spróbować tego Pesto kolendrowego no i jeszcze wstążek w jednym daniu.




Składniki dla 2 osób)*:
- makaron dla dwóch osób;
- łyżka orzeszków pinii + kilka do dekoracji;
- 1 ząbek czosnku;
- 30 g. pecorino – u mnie więcej;
- garść liści kolendry
- 60 ml oliwy extra virgin;
- 125 g. marchwi;
- 250 g. cukinii
- sól i pieprz do smaku;


Wykonanie:
1. Sos: kolendrę zmiksować z oliwą, czosnkiem orzeszkami pinii, doprawić solą i pieprzem dodać pecorino, zmiksować ponownie.

2. Marchewką i cukinie pokroić w wstążki – najłatwiej to zrobić obieraczką do warzyw lub podobnym do niej przyrządem, służącym do robienia wstążek właśnie.

3. Makaron ugotować al dente Na 2 minuty przed zakończeniem gotowania dodać marchewkę i cukinię i gotować razem z makaronem przez 2 minuty. Odcedzić i włożyć ponownie do garnka. Następnie wlać pesto kolendrowe i krótko podgrzać.

4. Podawać dodatkowo posypane orzeszkami piniowymi.

Kolejna potrawa, po zupie paprykowo – fasolowej, która bardziej zachwyciła mojego męża niż mnie. W połowie jedzenia zorientowałam się czego mi brakuje – większej ilości Pesto, bo lubię gdy mój makaron w nim prawie tonie. Kiedy dodałam sobie Pesta, o mocnym smaku, wrażenia smakowe poszybowały wysoko w górę.






3 komentarze:

  1. Takie proste danie, tylko kilka składników, a wygląda bardzo wykwintnie i elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tak cienko pokrojoną marchewkę i cukinię, sama serwuje sobie często takie serwuje!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda rewelacyjnie! Smak musi być chyba jeszcze lepszy! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails