O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

niedziela, 14 września 2014

Bakłażan z chermuolą


Nareszcie po rozleniwieniu wakacyjnym zabrałam się za coś ambitniejszego niż lekko zmienione wersje tego co już znamy. Znowu wzięłam do ręki Jarusalem Yotama Ottolenghiego i znowu się zachwyciłam. I tyle chcę zrobić dań i sałatek i przekąsek stąd. A jednocześnie kurki i grzyby na targu same wskakują mi do koszyka i inne późnoletnie  sezonowe warzywa. No i znowu w głowie tworzy mi się długa kolejka: „do zrobienia w najbliższym czasie”.
Zrobiłam te wyśmienite bakłażany z chermuolą. Dzieci też zjadły, choć chętniej wierzch z kukuskusu, niż bakłażana nasączonego ostrą chermuolą, ale nie oddały bakłażana walkoweremJ.







Składniki:

- 50 g. zielonych oliwek przekrojonych na połówki;
- 2 ząbki czosnku – drobno posiekane;
- 2 łyżeczki mielonego kuminu;
- 2 łyżeczki mielonej kolendry;
- 1 łyżeczka płatków chilli – dałam znacznie mniej;
- 1 łyżeczka słodkiej papryki;
- 2 łyżki drobno pokrojonej skórki konserwowej cytryny – pominęłam;p
- 2 średnie bakłażany;
- 150  g. bulguru – zastąpiłam kuskusem pełnoziarnistym;
- 50 g. sułtanek – namoczonych w gorącej wodzie;
- 10 g. świeżej kolendry – posiekanej;
- 10 g. świeżej mięty – posiekanej;
- 30 g. płatków migdałowych;
- 3 dymki – posiekane;
- 1 i ½ łyżki soku z cytryny;
- 120 g. greckiego jogurtu;
- ok. 140 ml oliwy z oliwek + dodatkowa do wykończenia dania;
- sól, pieprz;

- opcjonalnie – dodatkowy czosnek do jogurtu  - posiekany,
                   -  1- 2 łyżeczek płynnego miodu;


Wykonanie:

1.  Chermuola: w małej misce należy zmiksować – czosnek, kumin, kolendrę, chilli, słodką paprykę; cytrynę konserwową, ½ łyżeczki soli, 2/3 oliwy z oliwek .

2. Bakłażany: należy je przeciąć na pół wzdłuż, następnie głęboko kilkakrotnie naciąć na krzyż, uważając, by nie przeciąć skórki. Połówki bakłażanów należy posmarować równą warstwą chermuoli*, ułożyć na papierze do pieczenia przeciętą stroną do góry i umieścić w piekarniku nagrzanym do 200 stopni i zapiekać ok. 40 minut.


3. Bulgur: ugotować zgodnie z przepisem. Dodać do garnka z bulgurem: rodzynki, resztę oliwy, zioła, oliwki, migdały, dymkę, sok z cytryny. Doprawić solą.



4. Wykończenie:  na wyjęte z piekarnika bakłażany nałożyć bulgur, posypać odłożonymi ziołami. Serwować z jogurtem greckim.**




* Dla złagodzenia ostrością chermuoli dodają odrobinę miodu lub syropu klonowego, zwłaszcza na bakłażany dzieci.

** Dodałam do jogurtu greckiego sól i posiekany ząbek czosnku.


Polecam.


2 komentarze:

  1. Mniam! 5 minut temu skończyłam kolację a znowu zrobiłam się głodna… - See more at:

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails