O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

niedziela, 1 listopada 2015

Pęczotto z bakłażanem i gorgonzolą


Porą późnoletnią zrobiła aromatyczne pęczotto z Kwestii Smaku, które sprawiło mi dużą frajdę. Niekoniecznie nadaje się dla dzieci z uwagi na zacną ilość sera pleśniowego, który jest zbyt wyrazisty w smaku dla maluchów. Nie mniej dorosłym smakowało.
Warte powtórzenia.
Cytuję za autorką. Ja odrobinę zmieniłam proporcje, bo robiłam mniejsze porcje, jednak na 4 osoby dorosłe.














Składniki:
 na 2 porcje

- ¼ szklanki kaszy pęczak
- 2 łyżki oliwy extra vergine
- 1 mała czerwona cebula
- 3 ząbki czosnku
- 1 łyżeczka suszonych ziół prowansalskich + ½ łyżeczki suszonego oregano
      - ¼ szklanki czerwonego wytrawnego wina (ew. białego)
      - 1 szklanka bulionu
    - ¼ szklanki rodzynek
      - 1 mały lub średni bakłażan
      - 3 średnie pomidory np. malinowe
      - opcjonalnie 2 łyżeczki octu balsamicznego
      - 1 czerwona papryczka chili
      - bazylia
- ok. 80 g sera gorgonzola (autorka proponuje też mieszankę z kozim)



Wykonanie:

1. Na dużej patelni podsmażyć kaszę pęczak z oliwą. Dodać posiekaną w kostkę cebulę i starty czosnek, smażyć mieszając przez ok. 5 minut.
2. Dodać zioła prowansalskie, suszone oregano, doprawić solą i pieprzem, smażyć jeszcze przez minutę. Wlać wino i wygotować. Następnie dodać gorący bulion, wymieszać i zagotować. Przykryć pokrywą, zmniejszyć ogień i gotować przez ok. 20 minut.
3. Zdjąć pokrywę, dodać rodzynki, pokrojonego w kosteczkę bakłażana oraz obrane i pokrojone w kosteczkę pomidory (razem z sokiem). Przykryć i gotować przez 5 minut.
4. Dodać ocet balsamiczny jeśli go używamy, wypestkowaną i pokrojoną papryczkę chili, wymieszać składniki na patelni, ponownie przykryć i gotować jeszcze przez ok. 10 minut.
5. Otworzyć i mieszając gotować 1 minutę, dodać rozdrobnioną gorgonzolę, przykryć i gotować przez ok. pół minuty aż ser się roztopi. Posypać bazylią.


Pęczotto podałam z pieczoną rybą – 3 gatunki, inaczej doprawione, jedna dodatkowo zapiekana w szynce parmeńskiej.








Dodatkowo zrobiłam dip o mocnym smaku masła orzechowego  oraz tapenadę z czarnych oliwek.





6 komentarzy:

  1. Uwielbiam pęczak i dotychczas jadłam go w wersji saute. Myśle, że takie pęczotto zdecydowanie mi posmakuje, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis. Jeszcze nie próbowałam takiego pęczotto, więc na pewno w najbliższych dniach przetestuje przepis. Dzięki za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wiele pomysłów postaram sie wykorzystać dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbowałem i powiem Wam, że są naprawdę pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobrze że jestem na tym blogu. Gorzej by było jakbym tego blogu w ogóle nie poznał.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mulțumesc pentru tot Dr. Ellen! După ce te-am contactat pentru a mă ajuta să nu mai divorțez de soțul meu, soțul meu a încetat să mai depună acte de divorț și lucrurile stau mult mai bine. După cum ai spus, tot procesul de divorț a fost anulat, femeia rea ​​care a creat probleme în căsnicia mea a părăsit soțul meu și acum suntem foarte fericiți împreună. Împărtășesc această experiență de viață cu oricine se confruntă cu provocări similare în relația lor, căsătorie sau orice altă problemă. , o puteți contacta pe Dr Ellen pe WhatsApp +2349074881619
    Ea este competentă în următoarele vrăji:
    * vrăji de dragoste
    * vrăji de căsătorie
    * vrăji de bani
    * vrăji de frumusețe
    * Vrăji de noroc
    * Vrăji de atracție sexuală
    * Vrăji de vindecare a SIDA
    * Vrăji de loterie
    * Blestemele elimină imediat vrăjile
    * Vrăji de protecție
    * Vrăji de loterie
    * Vrăji norocoase
    * Vraja de fertilitate
    * Inel de telekineză 💍
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
    Whatsapp +2349074881619

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails