O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

czwartek, 11 lutego 2010

Makaron spagetti z quinoa z sosem pomidorowo- kaparowym z gorgonzolą


Makaron firmy JARDINI oczywiście ekologiczny, kupiłam po raz pierwszy niedawno. Jest to makaron, który oprócz tradycyjnej pszenicy durum z pełnego przemiału ma dodatkowo 10% quinoa oraz pietruszkę i czosnek. Tejże właśnie pietruszce zawdzięcza swój zielony kolor.
Muszę przyznać, że oboje z mężem byliśmy zachwyceni jego smakiem. Co ważne nawet mąż, a zwłaszcza on się zachwycał, choć co do zasady nie przepada za makaronem pełnoziarnistym. Jak widać quinoa, pietruszka i czosnek zrobiły swoje.

Do makaronu zrobiłam sos na bazie gorgonzoli, która fantastycznie nadaje się do robienia sosów dzięki swojej tłustej i kremowej konsystencji.

Składniki dla dwóch osób:

  • makaron spaghetti wg. uznania, u mnie ok. 160 g.;
  • ser gorgonzola ok. 20 g;
  • jogurt kilka łyżek;
  • orzechy włoskie posiekane ok. ½ filiżanki;
  • pomidory cherry 9-12 przekrojone na pół;
  • kapary (ja użyłam po raz pierwszy jabłuszek kapar, które są większe, a przekrojone na pół zawierają miąższ przypominający drobne ziarenka i są łagodniejsze w smaku – jak dla mnie bomba) ilość wg. uznania;
  • ewentualnie przyprawy do smaku, przy czym ser jest słony, więc ja już nie dodawałam,
  • oliwa z oliwek;


    Wykonanie:
  1. ugotować makaron al dente;
  2. w czasie gdy makaron się gotuje, rozgrzać patelnię z grubym dnem, a następnie na oliwie podsmażyć pomidory i orzechy. Może być konieczne dolanie odrobiny wody, aby warzywa nie zaczęły się palić. Po ok. 2 minutach dorzucić kapary, a następnie pokruszony ser i jogurt;
  3. Ser rozpuszcza się prawie natychmiast, więc patelnię należy zdjąć z ognia, zwłaszcza, że grube dno trzyma temperaturę. Makaron można wymieszczać z sosem na patelni, bądź nałożyć na talerze polewając sosem.
    Mniam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails