O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

niedziela, 7 lutego 2010

Ryba w mleku kokosowym

Jako miłośniczka ryb duszonych w najrozmaitszych warzywach, przyprawach i na wiele różnych sposobów, zagustowałam oczywiście w rybie duszonej w mleku kokosowym. Danie podobne próbowałam w czasie podróży po Tajlandii. Zresztą mleko kokosowe jest tam powszechnie stosowane do dań wytrawnych jak i do deserów. Do ryby w mleku kokosowym używam ostatnio mleczka light, co nie tylko zdrowsze, ale dodaje potrawie lekkości. A zestaw warzyw czasem się nieco różni, gdy brakuje mi jakiegoś z warzyw poniżej podanych lub mam ochotę akurat na jakieś inne. Warto jednak, zestawiając warzywa zadbać o to, by potrawa była kusząco kolorowa.


Składniki dla dwóch osób:

- filet z białej ryby, u mnie halibut, ewentualnie limanda skropione sokiem z cytryny, oprószone solą i pieprzem;
- pół papryki czerwonej pokrojonej w 3 cm paseczki;
- groszek cukrowy – garść;
- cebula pokrojona w kostkę;
- pomidory 1,5 – 2 (u mnie tym razem koktajlowe) pokrojone w kostkę;
- odrobina mielonego chili;
- opcjonalnie 2 łyżki kukurydzy, lub kilka przekrojonych wzdłuż kukurydz w zalewie ze słoika;
- mała puszka mleka kokosowego light.


Wykonanie:


  1. Na mocno rozgrzaną patelnię z grubym dnem wrzucić cebulę, pomidory, czerwoną paprykę. Chwilę obsmażać. Następnie dorzucić groszek cukrowy i kukurydzę. Obsmażać jeszcze ok. 3 min. Można dodać odrobinę wody i przykryć patelnię przykrywką, wówczas warzywa duszą się;

  2. Warzywa doprawić chilii, ewentualnie solą i pierzem do smaku.

  3. Na warzywa położyć rybę, częściowo przykrywając ją. Wlać puszkę mleczka kokosowego. Patelnię przykryć pokrywką i dusić przez 10 minut. Po tym czasie ryba jest idealna.

  4. W razie potrzeby doprawić mleczko kokosowe, w którym dusi się ryba do smaku i gotowe.

Rybę można podawać z ryżem pełnoziarnistym, ewentualnie z bułką.

Nie ma potrzeby podawać dodatkowych sałatek lub surówek. Można natomiast podać melona cantalupe, który świetnie komponuje się z rybą w tym wydaniu.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails