O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

poniedziałek, 21 marca 2011

Suflet z niespodzianką

Suflet jak to suflet - jest lekki, a w konsystencji jak pianka. Uwielbiam suflety wytrawne. Mniam. Ten jest wyjątkowy, bo jeśli ktoś nie widział z czego się go robi, to zupełnie nie potrafi rozpoznać co jest głównym składnikiem.
Mąż stawiał na pasztecik, na jakieś mięso zmielone – tego był pewien, że jest tam mięso -…. różne rzeczy wymieniał, a ja pękałam ze śmiechu, bo suflet był z pora i orzechów włoskich wyłącznie. I absolutnie żadnego mięsa tam nie było. Zresztą mięso czerwone już od bardzo dawna poza szynką suszoną serrano i prosciutto (stanowiących jedynie okrasę do dania głównego lub przystawki) nie gościło na naszym stole.
Suflet zrobiłam w ramekinach jako dodatek do zupy. Tym razem do żurku – pierwszego w moim własnym wykonaniu J. Ale dziś nie o żurku tylko o suflecie.
Przepis na suflet pochodzi z Kuchnii Wegeteriańskiej z serii Z Kuchennej Półeczki Jeane Stacey.

Suflet nadaje się jako przystawka lub lekki dodatek do czegoś jeszcze, najlepiej do zupy lub sałatki, jeśli ma stanowić element obiado – kolacji.




Składniki dla 2 osób:


- 200 g. porów – drobno posiekanych;
- 80 ml bulionu;
- 25 orzechów włoskich;- sól i pieprz;
- 1 – 1,5 łyżki ziół - u mnie koperek i pietruszka;
- łyżka jogurtu;- jajko – żółtko i białko oddzielnie ;
- olej do smażenia;

Wykonanie:


1. W garnku na oleju do smażenia podsmażyć 2-3 minuty pory, wlać bulion i gotować na małym ogniu ok. 5 minut.

2. Do blendera włożyć orzechy i podduszone pory, zmiksować na puree.

3. Żółtko wymieszać z jogurtem i ziołami. Połączyć z masą porową. Doprawić solą i pieprzem.

4. Białko ubić na sztywno. Następnie delikatnie wymieszać z porami.

5. Tak przygotowaną masę porowo – orzechową przełożyć do spryskanej olejem do pieczenia większej formy do zapiekania lub małych ramekinów.

6. Zapiekać w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok. 35 - 40 minut jeśli to większa forma, ok. 30 minut jeśli ramekiny.

7. Podawać od razu po wyjęciu z pieca.























12 komentarzy:

  1. I ja przyznam, że patrząc najpierw na to zdjęcie obstawiałam mięso jak nic ;-)
    Ale smaki mi wyjątkowo odpowiadają - por i orzechy w jednym...pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Suflet porowo-orzechowy o samku pasztetu :) bardzo ciekawy .

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardo ciekawa tego sufletu:)i powiem szczerze, że na pierwszy rzut oka wygląda właśnie jak pasztet:). Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, ja wybieram ten żurek z jajkami, ta reszta to na deser. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Domyslam sie smaku. Wiem jak smakuje zapiekanka z pora orzechow i dynii, ktora uwielbiam. Wersja uproszczona tez mi odpowiada.

    OdpowiedzUsuń
  6. o matko! suflet z pora! przeglądam blogi i widzę, że nie tylko ja przeżywam ost na nowo miłość do porów - właśnie zjadłam tartę z porami, patrze u Komarki pycha zupa z pomarańczą idę dalej a tu suflet ehh te pory :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fenomenalny, zaskakujący pomysł!
    Na pewno spróbuję, bo mnie zaintrygował - to raz, a dwa, bo jeszcze nie robiłam sufletu, a czuję, że jestem gotowa się z nim zmierzyć.
    Tylko muszę jeszcze zakupić ramekiny. Jaka średnica byłaby najodpowiedniejsza? Najbardziej uniwersalna?

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziewczyny spróbujcie sufletu choćby dla hecy, bo smak zaskakujący, zupełnie nowe wcielenie pora :) i faktycznie w smaku bliżej mu do pasztecika niż do pora, że nie wspomnę o kolorze.

    Kasia, por chyba faktycznie przeżywa renesans, bo i ja widzę, że wszędzie go pełno i dobrze, bo to jak widać warzywko o wielu mżliwościach.

    Lekka, te moje ramekiny mają ok. 10-12 cm średnicy, tak mi się na oko wydaje, fajne są na desery i przystawki, ale obiadu np. moussaki lub zapiekanaki dla jednej osoby to się w nich nie zrobi, trzeba by ze 3 użyć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kingo, ja mam własnie takie większe naczynia do zapiekania, obiadowe, a brakuje mi małych, przystawkowych. Muszę je zakupić przez internet, a widziałam w kilku rozmiarach, stąd moje pytanie. W takim razie zdecyduję się na takie 11 cm, bo o ile się nie mylę, własnie z takimi się spotkałam.
    Dzięki.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. podoba mi się taki wegetariański suflet udający pasztet:)dobre na kogoś kto się przed wegetariańskimi daniami broni;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mulțumesc pentru tot Dr. Ellen! După ce te-am contactat pentru a mă ajuta să nu mai divorțez de soțul meu, soțul meu a încetat să mai depună acte de divorț și lucrurile stau mult mai bine. După cum ai spus, tot procesul de divorț a fost anulat, femeia rea ​​care a creat probleme în căsnicia mea a părăsit soțul meu și acum suntem foarte fericiți împreună. Împărtășesc această experiență de viață cu oricine se confruntă cu provocări similare în relația lor, căsătorie sau orice altă problemă. , o puteți contacta pe Dr Ellen pe WhatsApp +2349074881619
    Ea este competentă în următoarele vrăji:
    * vrăji de dragoste
    * vrăji de căsătorie
    * vrăji de bani
    * vrăji de frumusețe
    * Vrăji de noroc
    * Vrăji de atracție sexuală
    * Vrăji de vindecare a SIDA
    * Vrăji de loterie
    * Blestemele elimină imediat vrăjile
    * Vrăji de protecție
    * Vrăji de loterie
    * Vrăji norocoase
    * Vraja de fertilitate
    * Inel de telekineză 💍
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
    Whatsapp +2349074881619

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails