O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

środa, 23 marca 2011

Sałatka wiosenna z cukinią, melonem i szynką parmeńską


























To kolejna sałatka z książki „Sałatki” Eleny Balashova, która łączy warzywa i owoce, a oryginalnego smaku dodaje podprażona szynka parmeńska. Jest prosta, zaledwie kilkuskładnikowa z równie prostym sosem, który stanowi oliwa z oliwek. Świetne połączenie. Nadaje się na lunch, na lekką obiado – kolację i jak kto lubi.
A jeśli do cięcia cukinii na cieniutkie plasterki zastosuje się obieraczki lub specjalnego nożyka przypominającego obieraczkę, wówczas plasterki cukinii będą wyglądały naprawdę fantazyjnie.





Składniki dla 2 osób:




- cukinia – pocięta wzdłuż na cieniutkie plasterki;
- 1/3 melona cantalupe – pokrojonego w kostkę - użyłam ½ melona, bo nie miałam miodowego;
-1/3 melona miodowego - pokrojonego w kostkę;
- sałata batawia (strzępiasta) – ilość wg uznania – u mnie lodowa;
- 3-4 plastry szynki parmeńskiej pokrojonej w cieniutkie plasterki; *
- cytryna;
- sól do smaku;
- oliwa z oliwek extra virgin dobrej jakości;
- świeżo mielony czarny lub kolorowy pieprz;

* wg oryginalnego przepisu boczek włoski pancetta ewentualnie bekon, ja celowo zastąpiłam szynką suszoną.









Wykonanie:


1. W misce sałatkowej wymieszać podarte liście sałaty, melona i cukinię.
Melona przed wymieszaniem z sałatką należy skropić sokiem z cytryny.
Tak przygotowaną sałatkę skropić oliwą, ewentualnie posilić.

2. Na patelni bez tłuszczu przez ok. 1-2 minuty podprażyć pokrojoną na plasterki szynkę parmeńską , jeśli używa się boczku, czy bekonu, należy go podsmażyć.

3. Sałatkę udekorować szynką. Skropić ponownie obficie oliwą, obsypać pieprzem.


Podawać!




5 komentarzy:

  1. jadłam kiedyś kawałki melona w szynce parmezańskiej- ciekawe jest to połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubie salatke z surowej cukinii z oliwkami i w sezonie, kiedy na dzialce mam kleske urodzaju jem ja niemal codziennie w pracy. Podejrzewam, ze ta jest rownie smaczna.
    Dzieki salatkom, ktore pokazujesz z tej ksiazki juz sie na nia napalilam, chociaz wczesniej jak mialam w rekach nie kupilam no i skutek jest taki, ze teraz jej nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  3. kolejny smakowicie brzmiący przepis :). przyzjanę, ze od kilku dni codziennie zaglądam do Ciebie w oczekiwaniu na koleną smaczną propozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, mniam!
    tak zdrowo, kolorowo, wiosennie...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails