O mnie

Katowice, Śląskie, Poland

poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Pełne protein smoothie o smaku PB&J (kanapki z masłem orzechowym i dżemem)!



Nazwę cytuję za autorkami książki „Smoothie doładuj system odpornościowy” Ellen Brown i Karen Konopelski, o której pisałam tutaj. Tam też wspominałam o moim szaleństwie na punkcie smoothie i prezentowałam smoothie morelowo – morelowe.

A przechodząc do prezentowanego drinka, to jego główny składnik – orzeszki ziemne – wbrew nazwie – należą do strączkowych, a nie do orzechów. W związku z tym spokrewnione są z soczewicą i fasolą, a nie migdałami, orzechami laskowymi, nerkowcami…. Są wspaniałym źródłem białka, a nadto zawierają sporo magnezu i folanu. Połączone z bogatymi w witaminę C truskawkami tworzą pyszny smoothie wzmacniający układ odpornościowy.


















Składniki na 4 porcje po ok. 235 ml.:
- kubek jogurtu truskawkowego – ok. 225 g) – dałam waniliowy;
- filiżanka ok. 235 ml. mleka sojowego.;
- ¼ filiżanki proszku serwatkowego (do zagęszczenia) – pominęłam, zresztą zagęszczenie nie było potrzebne;*
- 1 filiżanka orzeszków ziemnych – ok. 145 g.;
- ¼ filiżanki - ok. 80 g. truskawek;
- 1 i ½ filiżanki – ok. 220 g. – zamrożonych truskawek – dalam łącznie 300 lub ciut więcej truskawek;


* w zasadzie w składzie niemal wszystkich smoothie w książce jest proszek serwatkowy, pyłek pszczeli, dodatek nektaru z owoców lub jogurtu o określonym smaku – te elementy pomijam, bo zagęszczanie napoju nie jest potrzebne, gdyż drinki wychodzą i tak bardzo gęste, zatem proszek serwatkowy jest zbędny, zamiast pyłku pszczelego jeśli trzeba dodaję miód lub pierzgę, a smak owocow jest na tyle intensywny, że nie trzeba go wzbogacać jogurtem lub nektarem. Jednak i jogurt owocowy i nektar są słodkie, zatem nie używając ich musze czasem dosłodzić napój miodem. 





Wykonanie:
Wszystkie składniki wymieszać w smoothiemakerze. Jeśli dodaje się mrożone owoce, to należy dać je na końcu. Prawidłowo smoothiemaker powinien mieszać na wysokich obrotach składniki 45 sekund.







Analiza odżywcza:
Każda porcja to ok. 380 kalorii, 20 g. białka, 39 g. węglowodanów, 4 g. błonnika, 17 g. tłuszczu, 20 mg cholesterolu, i 25% dziennego zapotrzebowania na magnez.


6 komentarzy:

  1. Wygląda apetycznie mimo że jest zdrowe :) tak powiedziałby mój mąż

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie koktajle. Wygląda doskonale :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, bardzo odżywczy :) I jak z orzeszkami ziemnymi i truskawkami, to już mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne sa te smoothies. Przydala by sie jakas ksiazka na ten temat, bo tak jak w przypadku jedzenia moja wyobraznia jakos nie dziala i nie wpadlabym na wiele polaczen, miedzy innymi takich jak tutaj, czyli dodatkiem do koktajlu orzechow.
    PS.Jezeli to Ty bylas anonimem, jak sie domyslam to odpowiedzialam Ci na pytanie o dukkah.
    Mozesz juz teraz pisac u mnie po staremu, Malzonek naprawil.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda świetnie :) Ja wolę smoothie z samych owoców, ale to wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku! Uwielbiam takie kanapki, to moje ulubione, więc koktajl jest jakby stworzony dla mnie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails