O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

piątek, 16 stycznia 2015

Kalafior, ciecierzyca i jarmuż – ciepły garnek curry


Danie z wspaniałego bloga The First Mess. Zrobiłam już dwukrotnie i bardzo nam odpowiadało. Zdjęcia zrobione jesienią w czasie sezonu na warzywa, które królują w tym daniu.




























Składniki na 4-6 osób*:

- 1-2 łyżki oleju kokosowego;
- cebula – pokrojona w drobną kostkę;
- łyżeczka – łyżki curry;
- liść laurowy;
- 2 ząbki czosnku – drobno posiekane – dałam więcej;
- 2 łyżeczki zmiażdżonego świeżego imbiru;
- papryczka jalapeno – pominęłam;
- kubek kartofli  – pokrojonych w kostkę o boku ok. 2 cm;
- 2-3 kubków kalafiora – podzielonego na drobne różyczki;
- puszka posiekanych pomidorów;
- 1-2 kubków bulionu;
- kubek – namoczonej przez noc i gotowej ciecierzycyzastąpiłam białą fasolą;
- ok. w kubki jarmużu lub sałaty toskańskiej – posiekanego po wycięciu zgrubiałych nerwów;
- siekane zioła do wykończenia np. kolendra;
  
* ilość porcji zależna jest od tego jak gęste chce się zrobić danie, w tym zakresie można tez dowolnie dodawać bulion, do uzyskania pożądanej konsystencji§.



Wykonanie:

1. W szerokim garnku na tłuszczu kokosowym smażyć cebulę na małym ogniu ok. 6-7 minut. Następnie dodać curry, liść laurowy i gotować ok. 3 minuty. Dodać czosnek, imbir, jalapeno do garnka. Gotować całość, aż będzie się unosić charakterystyczna woń, jednocześnie mieszając, aby czosnek się nie przypalił.

2. Do garnka dodać kartofle, a po kilku minutach kalafior*, przyprawić dużą ilością soli i pieprzu, zalać pomidorami z puszki, zamieszać. Dodać kubek bulionu, w razie potrzeby później dodać kolejny kubek. Całość wymieszać, zdjąć pokrywkę i podgrzewać. Gotować, aż kartofle będą ugotowane ok. 40 minut.

3. Po tym czasie do garnka należy dodać ugotowaną wcześniej ciecierzycę oraz jarmuż lub kapustę toskańską. Całość podgrzewać ok. 5 minut, aż jarmuż zwiędnie.

4. Całość doprawić do smaku w razie potrzeby. Serwować gorące, z chlebem lub quinoa, czy kasza jaglaną lub brązowym ryżem. Przed podaniem ustroić świeżymi ziołami.





* Ja dodawałam kalafior znacznie później, gdyż zależało mi na tym, by zachował chrupkość, a nie rozpadał się, co niewątpliwie by nastąpiło, gdyby gotował się ok. 40 minut wraz z kartoflami.



4 komentarze:

  1. wszystkie te składniki bardzo lubię, super przepis :)
    zapraszam: http://iluminatium-mundi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie pyszne i zdrowe danie, idealna propozycja obiadowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi jakoś kalafior smakowo nie podchodzi. Ale po za tym skład i ogólnie danie wygląda super.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails