O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

wtorek, 21 września 2010

Zupa krem z pieczonej cukinii i zielonego groszku








Korzystając z sezonu na cukinie i w związku z tym, że w tym roku nie tak często gości w mojej kuchni spróbowałam jej w nowym wcieleniu – w zupie. Dotychczas nie robiłam zupy krem z cukinii, choć wiem, że jest to dość popularna zupa. Ten przepis to jednak nie jest zwyczajna zupa krem z cukinii. Nie dość, że jest nadzwyczaj kremowej konsystencji, to cukinia jest do zupy grillowania, co dodaje charakterystycznego posmaku, a dodatkowo cukinia połączona została z zielonym groszkiem. Przepis pochodzi z książki „Low fat dishes” Cary Hobday.
 




Składniki na 2 osoby:

  • 100 g. mrożonego groszku;

  • 2 średniej wielkości cukinie;

  • 300 ml bulionu;

  • ½ cebuli poszatkowanej;

  • ½ marchewki pokrojonej w części;

  • sól, pieprz;

  • olej do smażnia;

  • łyżka jogurtu;

  • liście mięty i bazylii;

Wykonanie:


  1. Cukinie pokroić w podłużne plastry, a następnie zgrilować w piekarniku. Ja zrobiłam to na patelni gilowej. Ostudzić.

  2. W garnku podsmażyć poszatkowaną cebulę z pokrojoną marchewką ok. 5 minut. Następnie zalać je bulionem. Po ok. 10 minutach dodałam zielony groszek i cukinie. Gotowałam jeszcze chwilę do osiągnięcia pożądanej miękkości marchewki.

  3. Zupę zmiksować, a następnie doprawić. Dodać łyżkę jogurtu. Ustroić ziołami.


Zupa o ciekawym smaku i jak każda zupa krem o średnio interesującym wyglądzie. W tym przepisie frapująca jest gęstość zupy. Jest ona mianowicie nadzwyczaj gęsta i kremowa. Następnym razem dodam więcej bulionu, aby uzyskać wszak kremową zupę, jednak nie tak gęstą.

Do tego rodzaju zupy świetnie sprawdzają się grzaneczki.



8 komentarzy:

  1. groszek i cukinia? hmm. nie pomyślałabym o takim połączeniu ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. jaka ona piękna, taka gęsta ;) ciekawy przepis - połączenie dla mnie idealne!

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja zrobiłam tę zupę z fasoli. pycha! i do tego taka szybka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zapowiada sie smakowita zupka:) i jaki ladny ma kolorek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cukiniowa jadam w wielu wydaniach, ulubiona mojej rodziny to z awokado ale z groszkiem nie probowalam. Bede probowac.
    Ps. Przepiekne miski

    OdpowiedzUsuń
  6. a wagowo ile mniej więcej wychodzi tej cukinii ?
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  7. click to find out more n6b99w0y68 best replica bags online replica bags korea find out this here l7z35i5p07 louis vuitton replica replica bags ebay replica bags vuitton gucci replica f3e24g7g01 replica ysl bags australia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails