O mnie

Katowice, Śląskie, Poland

wtorek, 21 września 2010

Zupa krem z pieczonej cukinii i zielonego groszku








Korzystając z sezonu na cukinie i w związku z tym, że w tym roku nie tak często gości w mojej kuchni spróbowałam jej w nowym wcieleniu – w zupie. Dotychczas nie robiłam zupy krem z cukinii, choć wiem, że jest to dość popularna zupa. Ten przepis to jednak nie jest zwyczajna zupa krem z cukinii. Nie dość, że jest nadzwyczaj kremowej konsystencji, to cukinia jest do zupy grillowania, co dodaje charakterystycznego posmaku, a dodatkowo cukinia połączona została z zielonym groszkiem. Przepis pochodzi z książki „Low fat dishes” Cary Hobday.
 




Składniki na 2 osoby:

  • 100 g. mrożonego groszku;

  • 2 średniej wielkości cukinie;

  • 300 ml bulionu;

  • ½ cebuli poszatkowanej;

  • ½ marchewki pokrojonej w części;

  • sól, pieprz;

  • olej do smażnia;

  • łyżka jogurtu;

  • liście mięty i bazylii;

Wykonanie:


  1. Cukinie pokroić w podłużne plastry, a następnie zgrilować w piekarniku. Ja zrobiłam to na patelni gilowej. Ostudzić.

  2. W garnku podsmażyć poszatkowaną cebulę z pokrojoną marchewką ok. 5 minut. Następnie zalać je bulionem. Po ok. 10 minutach dodałam zielony groszek i cukinie. Gotowałam jeszcze chwilę do osiągnięcia pożądanej miękkości marchewki.

  3. Zupę zmiksować, a następnie doprawić. Dodać łyżkę jogurtu. Ustroić ziołami.


Zupa o ciekawym smaku i jak każda zupa krem o średnio interesującym wyglądzie. W tym przepisie frapująca jest gęstość zupy. Jest ona mianowicie nadzwyczaj gęsta i kremowa. Następnym razem dodam więcej bulionu, aby uzyskać wszak kremową zupę, jednak nie tak gęstą.

Do tego rodzaju zupy świetnie sprawdzają się grzaneczki.



7 komentarzy:

  1. groszek i cukinia? hmm. nie pomyślałabym o takim połączeniu ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. jaka ona piękna, taka gęsta ;) ciekawy przepis - połączenie dla mnie idealne!

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja zrobiłam tę zupę z fasoli. pycha! i do tego taka szybka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zapowiada sie smakowita zupka:) i jaki ladny ma kolorek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cukiniowa jadam w wielu wydaniach, ulubiona mojej rodziny to z awokado ale z groszkiem nie probowalam. Bede probowac.
    Ps. Przepiekne miski

    OdpowiedzUsuń
  6. a wagowo ile mniej więcej wychodzi tej cukinii ?
    Ewa

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails