O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

środa, 15 września 2010

Zupa krem z fasoli i natki pietruszki & czarny ryż

Z uwagi na nasze nagłe rozmiłowanie się w zupach, zwłaszcza zupach – krem, testuję kolejno przepisy na tego rodzaju zupy. W zeszłym tygodniu był selerowy krem z Werony, następnie zupa kartoflana z gremolatą z cukinii, a tym razem strączkowe z pietruszką – miks, który wydawał mi się, zwłaszcza przez tę pietruszkę - dziwny, jednak z miłości do fasoli, postanowiłam spróbować. No i warto było! Przepis pochodzi z książki „Low fat dishes” Cary Hobday.
Ja od siebie dodałam ryż, bo zupa stanowiła naszą obiado - kolację, w związku z tym chciałam, żeby zawierała komplet wartości odżywczych. Jak zaś wiadomo jak strączkowe, to koniecznie ziarno trzeba dodać i już dobrze zbilansowany, pełnowartościowy posiłek gotowy.



Składniki na 2 osoby:

- 200 g. fasoli, w tym po 100 g. flageolet i 100 g. cannellini (jasnozielonej i białej średniej) – ja dałam białą i czerwoną kidney – namoczone przez noc i ugotowane;
- 750 ml bulionu;
- ½ cebuli poszatkowanej;*
- ząbki czosnku poszatkowane;* - 15 g. posztakowanej drobno natki pietruszki+ kilka listków do ustrojenia;*
- 2 łyżki soku z cytryny – pominęłam;
- otarta skórka z cytryny – pominęłam;
- sól, pieprz
- olej do smażenia;

- 60 g. czarnego ryżu – ugotowany zgodnie z przepisem;


* autor przepisu proponował zmielenie cebuli, czosnku i pietruszki w blenderze


Wykonanie:

1. Mieszankę poszatkowanej (zmielonej) pietruszki, cebuli i czosnku podsmażyć na oleju, a następnie dodać ugotowaną fasolę.
2. Warzywa zalać bulionem, doprawić solą, pieprzem i podgotować przez chwilę.
3. Zupę zmiksować lub rozetrzeć widelcem do uzyskania kremowej konsystencji.
4. Następnie można dodać sok z cytryny, a skórką cytrynową przystroić zupę po nalaniu do miseczek. Ja to pomięłam, bo nie przepadam za kwaśnym lub kwaskowym posmakiem.
5. Po nałożeniu zupy do miseczek, na wierzch ułożyć ugotowany ryż.

Smacznego!




4 komentarze:

  1. bardzo oryginalnie Twoja zupa wygląda, chciałabym takiej spróbować. Może nawet sie pokusze na zrobienie? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niezwykle interesujące, inne, ciekawe...koniecznie muszę wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysl kupuje, bo fajnie wyglada. Czarny ryz posiadam w moich przepastnych szafkach, ale jeszcze nie wpadlam na pomysl, ze go dodac do zupy. Dzieki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails