O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

czwartek, 16 września 2010

Groszek & Ogórek z imbirem

Przepis pochodzi z nr 36 Biblioteki Poradnika Domowego. Sałatka nie tylko prezentuje się atrakcyjnie, ale też zaskakuje smakiem - in plus ma się rozumieć. Dzięki temu połączeniu można przełamać stereotyp jadania groszku z marchewką pokrojoną w kostkę i o słodkim smaku. Okazuje się, że groszek można łączyć z innymi warzywami, a finalny smak może się zupełnie różnić od słodkiego, a mimo to być wyśmienity!
I tak oto odkrywam 3 już wcielenie groszku, bo drugie, to był gorszek z miętą – tu - http://kuchniaobledniezdrowa.blogspot.com/2010/06/zielony-groszek-z-mieta.html.


Składniki na 4 osoby:

- 250 g. groszku*;
- ogórek pokrojonego w wstążki;
- marynowany imbir;
- 4 łyżki posiekanego koperku;
- 4 łyżki zalewy z imbiru;
- ewentualnie sól, pieprz

- oliwa z oliwek do serwowania**


* autor sugerował 1 kg groszku w strączkach, w mojej ocenie to stanowczo za dużo.

** to mój dodatek


Wykonanie:

1. Przygotować groszek – jeśli suszony, to namoczyć przez noc i ugotować, jeśli mrożony, to ugotować.
2. Pokrojonego ogórka (można obieraczką do warzyw), zalać marynatą imbirową i odstawić na 2 godziny do lodówki (u mnie to trwało krócej).
3. Następnie wymieszać groszek, ogórka, marynowany imbir i koperek.
4. Można doprawić solą i pierzem, czego świadomie zaniechałam, natomiast nie żałowałam oliwy z oliwek.

Smacznego!





3 komentarze:

Related Posts with Thumbnails