O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

środa, 28 listopada 2012

Sałata rzymska z grejpfrutem



Przepis na sałatkę pochodzi z książki „Sałatki” autorstwa Eleny Balashova. Jest to nie pierwsza sałatka z tej ładnie wydanej książki, którą publikuję na blogu i zaledwie jedna z wielu, które wypróbowałam. Sałatka jest zupełnie nieskomplikowana, a zarazem ciekawa. No i jest dla osób, które dobrze przyjmują smak cytrusów w daniach wytrawnych. Jakkolwiek grejpfrut nie jest w niej dominujący, to jednak jego charakterystyczny smak nie pozostaje niezauważony, co czyni tą właśnie banalną rzec by można sałatkę, nietuzinkową.



Składniki na 4 porcje:
- sałata rzymska porwana na kawałki;;
- duży grejpfrut – obrany i podzielony na cząstki;
- mała czerwona cebula – pokrojona w kostkę;
- ½ małej czerwonej kapusty – poszatkowanej;*
- 90 ml oliwy z oliwek;
- 3 łyżki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy;*
- 2 łyżki świeżo wyciśniętego soku z cytryny;

- sól, pieprz;

* dodanie ½ przeciętnej główki czerwonej kapusty, spowodowałoby absolutne zdominowanie sałatki kapustą, dlatego proponuję znacznie ograniczyć ilość tego składnika kładąc nacisk na słowo: mała czerwona kapusta, natomiast co do soku z pomarańczy, to ja dałam go więcej, co sałatce dobrze zrobiło.


Wykonanie:

1. W misce sałatkowej należy wymieszać kapustę, sałatę, grejpfruta i cebulę.
2. Aby przygotować dressing do sałatki, należy w miseczce przy pomocy rózgi wymieszać jego składniki: soki z pomarańczy i z cytryny, oliwę, sól i pieprz.

3. Sałatkę należy olać sosem i delikatnie wymieszać.



5 komentarzy:

Related Posts with Thumbnails