O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

środa, 17 marca 2010

Wołowina z fasolą w musie ze słodkich gruszek i jabłek z warzywami

To danie zagościło po raz drugi na naszym stole i zagości jeszcze nie raz, bo stałam się jego prawdziwą amatorką. Inspirowałam się ponownie często tu wspominaną książką „Cała kuchnia w jednym garnku”. Przepis został przeze mnie zmodyfikowany tak w zakresie mięsa, proporcji innych drobiazgów.


Składniki dla dwóch osób:
- 200 g. polędwicy wołowej pokrojonej w kostkę;
- nieduża marchewka pokrojona w plasterki;
- biała fasola ok. 120g. – filiżanka, namoczona i ugotowana al. dente;
- ½ białej i ½ czerwonej cebuli pokrojonej w kostkę;
- ok. 100 g. lub garść zielonej fasoli szparagowej;
- 100 g. kwaskowatych gruszek pokrojonych w kostkę, dałam 2 małe ;
- 100 g. kwaskowatych jabłek pokrojonych w kostkę, dałam jedno:
- ewentualnie sól, pieprz do smaku;
- oliwa z oliwek.
.


Wykonanie:
1. Namoczoną fasolę podgotowuję z reguły wcześniej, bo wymaga ona więcej czasu niż pozostałe składniki.
2. Polędwicę wołową można podsmażyć przez 30 sekund na mocno rozgrzanej patelni, a następnie dodać do garnka z fasolą i gotować do pożądanej miękkości. U mnie to było ok. 30 minut. Można też wołowinę bezpośrednio wrzucić do garnka z fasolą. Wówczas będzie potrzebowała dłuższego gotowania.
3. W tym czasie zeszklić cebulę na oliwie z oliwek i po około 10 minutach od rozpoczęcia gotowania mięsa do garnka dodać cebulę i pozostałe warzywa. Po kolejnych kilku minutach dodać gruszki i jabłka, bowiem one rozgotowują się najszybciej.
4. Gdy warzywa i mięso osiągną pożądaną miękkość, wówczas potrawa jest gotowa.

Jabłka i gruszki rozgotowują się w mus, który stanowi słodki sos, pyszne dopełnienie do warzyw i mięsa.

2 komentarze:

  1. Zrobiłam, co prawda bez białej fasoli, za to z pomidorami, tudzież kaszą jaglaną, żeby wyciągnęła nadmiar bulionu, wyszła obłędna. Dziękuję za inspirację, bo wołowina to trudny temat...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails