O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

niedziela, 22 kwietnia 2012

Krem z cebuli, bobu i pora


Po radosnym docenieniu pora, zadomowił się u nas na dobre w dotąd nieznanych kombinacjach. Zapowiedziana z okazji zupy porowej z pieczonym czosnkiem kolejna odsłona pora na naszym stole, ponownie z przepisu  „Zupy” Carole Clemens, choć co nieco zmienionego.
No i zielony pyszny bób – niestety jeszcze mrożony.


Składniki dla  2-3 osób:

- por pokrojony w cienkie plastry;
- 1  ząbek czosnku– posiekany;
- cebula – posiekana;
- ok. 150 g. bobu - obranego;
- ok. 30-50 g. boczku posiekanego i podsmażonego;
- sól, pieprz;
- ok. 600 ml wody;
- ok. 150 ml mleka;
- 1/3 łyżeczki świeżych liści rozmarynu – posiekanych;
- 1/3 łyżeczki świeżych liści tymianku - posiekanych;
- gałka muszkatołowa – opcja;
- listek laurowy;
- jogurt do smaku;
- olej do smażenia;

- czarny ryż – ugotowany wg przepisu;






Wykonanie:

1. Na średnim ogniu na oleju dusić cebulę, czosnek i pora, aż warzywa zmiękną. Dodać listek laurowy, zioła, sól i pieprz oraz wodę i zagotować. Gotować ok. 15 minut, dodać bób i gotować do jego miękkości.
2. Usunąć listek laurowy, a zupę zblendować.
3. Do zupy dodać mleko i podgrzewać ok. 10 minut, po tym czasie przyprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
4. Serwować ze skwarkami z boczku i ryżem.*

* w oryginalnym przepisie dodaje się biały ryż do zupy i miksuje się go razem z zupą. Ja zamiast tego dałam czarny ryż w całości, który ugotowałam osobno.

Print Friendly and PDF

5 komentarzy:

  1. Swietny pomysl na zupe, uwielbiam takie orginalne polaczenia. Jestem strasznie ciekawa efektu koncowego wiec jak najszybciej ide po skladniki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietna zupka! Mrozonego bobu juz nie mam, ale poczekam na swiezy i na pewno przetestuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świeże jezyny, ja tez coraz bardziej lubie zaskakujące, czy tez orginalne połaczenia i coraż odważniej eksperymentuję!

    Maggie, polecam, fajan zupa była!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe połączenie smaków! Jak ja tęsknię za świeżym bobem, ale już niedługo ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry!
    Mam "głupie" pytanie... czy ten bób ma być w skórkach miksowany?
    A blog... cóż mówić: świetny:))
    Pozdrawiam,
    basia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails