O mnie

Moje zdjęcie
Katowice, Śląskie, Poland

wtorek, 15 czerwca 2010

Placki z quinoa i warzyw


Ciekawy i smaczny sposób na quinoa i pełnowartościowy wegeteriański obiad. Placki robiłam w wersji pieczonej w piekarniku (zdrowsza), a ostatnio smażone na patelni gilowej *(ciut mniej zdrowe, ale pyyyyszne!).

Składniki dla dwóch osób:

- quinoa ok. filiżanka. ugotowana wg. przepisu.;
- ½ drobno pokrojonej malej cebuli;
- drobno pokrojony por;
- mała marchewka lub ½ większej potarta na grubych oczkach;
- seler- tyle ile marchewki, potarty na grubych oczkach;
- 1- 2 łyżki poszatkowanego koperku*;
- olej do smażenia;
- bulion warzywny;
- jajko lub 2 (w zależności od ilości masy);
- 2-3 łyżki potartego żółtego sera o wyraźnym smaku;
- sól, pieprz.

* smak placków można zmienić dodając różne przyprawy np. kolendrę, imbir... lub mieszanki typu garam masala

Wykonanie:

1. W dużym garnku poddusić do miękkości warzywa w niewielkiej ilości bulionu. Warzywa nie powinny być rozgotowane.
2. Po ugotowaniu quinoa należy ją wymieszać z uduszonymi warzywami, jajkiem, tartym serem, koperkiem. Doprawić solą i pieprzem do smaku.
3. Można obtoczyć placki w mące, ja tego nie robię.
4.Formułować placuszki i smażyć z każdej strony na patelni gilowej, aż do lekkiego zarumienienia, chyba, że się lubi przypieczone.

Ja serwują placki z zielonymi warzywami lub z sosami na bazie jogurtu np. z sosem koperkowym lub typu cadzyki.

Smak opisanych placków na życzenie męża i z uwagi na 2,5 - latkę jest delikatny i dość neutralny, co jest wynikiem użycia małej ilości przypraw.

21 komentarzy:

  1. nawet na śniadanie z chęcią bym je zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To będzie pierwszy przepis jaki mam zamiar wypróbować.Dam znać na pewno:)
    Wogóle świetne są Twoje przepisy,nie tylko te z quinoa:)Pozdrawiam i dobrego Roku życzę:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails